בלוג סקס capolicycenter

בלוג סקס capolicycenter > סיפורי סקס > פטישים: לחקור את הטאבו והלא קונבנציונלי

פטישים: לחקור את הטאבו והלא קונבנציונלי

פטישים: לחקור את הטאבו והלא קונבנציונלי

פטישים הם נושא לעתים קרובות לא מובן של חקירה מינית. למרות שהמונח יכול להעלות דימויים מקאבריים של התנהגויות מוזרות ואפלות, צלילה עמוקה לתוך הפסיכולוגיה והפרקטיקה של פטישים מגלה משהו מורכב הרבה יותר. במאמר מקיף זה, נסביר את הפסיכולוגיה הבסיסית סביב פטישים, נחקור את הפטישים הפופולריים ביותר, ונדון מדוע חשוב ללמוד יותר על מושג הפטישיזם. בעשותנו כך, ניצור מרחב בטוח לקוראים סקרנים לקבל תובנה על אחד ההיבטים המסתוריים ביותר של המיניות האנושית.

מהם פטישים?

ברמה הפשוטה ביותר שלהם, פטישים מיניים כוללים אדם הממקד עניין מיני אינטנסיבי, אנרגיה ותגובה כלפי אובייקט, אדם, חלק גוף או התנהגות ספציפיים. בהתאם להעדפותיו של פטישיסט, זה יכול להיות כל דבר, החל מכפות רגליים ונעליים ועד עור ופרווה. פטישים הופכים לבעייתיים רק אם הם מפריעים ליכולתו של אדם לשמור על מערכות יחסים, או אם הם יוצרים דפוס של התנהגות הרסנית או אובססיה.
טריפו

למרות שיש מי שמתייחס לפטישים כאל התנהגות "מוזרה" או "סוטה", הפטישיזם עצמו אינו הפרעה. למעשה, כמה מומחים מאמינים כי זה נורמלי לחלוטין, כמו כל אובייקט יכול להיות פטיש בשל הפסיכולוגיה הייחודית של אדם. זוהי העדפה אישית ולא משהו שגוי או פתולוגי.

פסיכולוגיה של פטישים

הפסיכולוגיה מאחורי פטישים אינה מאושרת במידה רבה, אם כי רוב המומחים מסכימים כי היא מושרשת בשילוב של גורמים פיזיים ופסיכולוגיים. מבחינה פיזית, חלק מהפטישים עשויים לנבוע מהורמונים ומוליכים עצביים המשפיעים על העוררות. מתוך גישה פסיכולוגית, רבים מציעים כי פטישים הם תוצאה של חוויות מוקדמות עם אובייקט, אדם או התנהגות שיצרו תגובה רגשית חזקה, יצירת קשר חזק ומתמשך.

פסיכולוגים מניחים כי פטישים עשויים להיווצר גם בשל הרצון לחקור חלק נסתר של עצמך. לדוגמה, אנשים עשויים לחקור פטיש הקשור לכאב או שליטה כדרך לבחון התנהגויות תוקפניות בצורה בטוחה, במקום להפעיל אותם בחיים האמיתיים. לחלופין, חלקם עשויים לחקור פטישים מסוימים מתוך סקרנות ורצון לחיות את הרגע. כל אחד מההסברים הללו לבדו עשוי שלא להוכיח מספיק כדי להסביר מדוע פטישיזם קיים, אך סביר להניח שרוב הפטישיסטים יכולים למצוא שילוב כלשהו של גורמים שיסבירו מדוע הם נמשכים לפעילות.

פטישים נפוצים

יש מגוון כמעט אינסופי של נושאים, חפצים והתנהגויות שיכולים להפוך לפטיש. עם זאת, חלק מהפטישים הנפוצים ביותר כוללים BDSM, רגליים ועור.

BDSM (או שעבוד ומשמעת, דומיננטיות וכניעה, וסדיזם ומזוכיזם) היא פעילות מינית הכוללת חקירה ומשחקי תפקידים BDSM, עם פעילויות שנעות בין מכות קלות וחסך חושי להצלפות כבדות וכאב נשלט. אנשים רבים בקהילת BDSM מוצאים את זה מועיל לחקור את הפעילות כדרך להתחבר ברמה עמוקה יותר ולהשיג הבנה אחד של השני.

כפות רגליים הן פטיש פופולרי נוסף, ואנשים רבים מפיקים הנאה מהסגידה לרגליים או מהסגידה להן. באופן מעניין, הפסיכולוגיה מאחורי סוג זה של פטישיזם קשורה קשר הדוק למערכת התגמול של המוח. יש אנשים שנהנים מהאינטימיות או תחושת השליטה שיכולה להתרחש במהלך פולחן רגליים, מה שהופך אותה לחוויה מרגשת ומתגמלת.

לבסוף, עור הוא פטיש מקובל בקרב קהילת הקינק, במיוחד כשמדובר בפעילויות הקשורות ל- BDSM. לא רק שעור מוסיף נופך אסתטי מסוים לסצנה, אלא שרבים גם מוצאים את הריח ותחושת המישוש של העור כחלק מהותי משביעות הרצון שלהם.

למה לחנך את עצמך על פטישים?

למרות שזה יכול להיות מאיים ללמוד יותר על פטישים אם אתה לא עוסק בהם באופן אישי, חשוב לזכור כי פטישיזם הוא למעשה מגוון להפליא. הבנה ולמידה על פטישים יכולה לספק דרך לחקור את האינטרסים של האדם בצורה בטוחה ולא שיפוטית.

יתר על כן, פטישיסטים הם לעתים קרובות דמוגרפיה שאינה מובנת כהלכה וכזו שעדיין נאבקת באפליה. על ידי חינוך עצמך על פטישים ועיסוק בדיאלוג יותר ניואנסים עליהם, אתה יכול לעשות שינוי הן בעצמך והן בחברה על ידי נרמול הנושא.

בסך הכל, מושג הפטישיזם מורכב הרבה יותר מכפי שהוא נראה בתחילה. עכשיו שאתה יודע כמה יסודות על פטישים, אתה יכול לצלול עמוק יותר ולחקור את האינטרסים שלך במרחב בטוח. על ידי ייעוץ לאחרים לעשות את אותו הדבר, אנו עושים מאמץ פעיל כדי destigmatize הנושא וליצור עולם שבו פטישיזם הוא כבר לא טאבו אבל מקובל באופן נרחב.

גלו את הקסם השליו והתרבות הקוסמופוליטית של הרצליה, ישראל

שוכנת על חוף הים התיכון צפונית לתל אביב, שוכנת העיר הרצליה השלווה. העיר המקסימה הזו, הידועה בחופיה היפים, בארכיטקטורה המודרנית ובתרבות…

גלו את הקסם השליו והתרבות הקוסמופוליטית של הרצליה, ישראל

טיפים לסקס עבור ויקיפדיה: שיפור החוויה שלך באנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם

ויקיפדיה, הידועה כמקור למידע במגוון רחב של נושאים, הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. עם מיליוני מאמרים ועדכונים תכופים, היא הפכה לפלטפורמה…

טיפים לסקס עבור ויקיפדיה: שיפור החוויה שלך באנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם

לחקור את העולם של נערות ליווי: המורכבויות והמחלוקות של מקצוע

נערות ליווי, הידועות גם כנערות ליווי, מלוות או מחזרות, הן כבר מזמן נושא של קסם ותככים. נשים אלה, המוצגות לעתים קרובות…

לחקור את העולם של נערות ליווי: המורכבויות והמחלוקות של מקצוע